Dag 5 - "Vad är kärlek?"



Kärlek för mig är inte ett ord för rosa moln och pirr i magen. Kärlek för mig är något mycket större. Det är tillit, styrka och mod.

Med tillit menar jag - att lita på den du älskar, lita på hans/hennes instinkter, lita på hans/hennes ord när kan säger att han/hon älskar dig, när han/hon säger att du är fin utan sminket på eller att du passar jättebra i din nya tröja, lita på hans/hennes handlingar i alla lägen.

Med styrka menar jag - att orka resa er tillsammans om något skulle gå snett. Att ta den andres hand när han/hon behöver hjälp. Att vara stark nog att vara öppen och ärlig.

Med mod menar jag - våga stå för dina åsikter, våga vara öppen och ärlig, våga ha en tro, våga ta initiativ, våga vara dig själv!

Denna kärlek jag pratar om är inte bara just mellan ett kärlekspar, utan även din familj, dina vänner och alla dom du känner en speciell kärlek till.

Eftersom jag inte har någon pojkvän så känner jag extra stor kärlek till min familj och mina vänner.
Jag försöker uppfylla dessa saker så gott det går, men ibland har man inte lust till någonting, speciellt när man känner att man inte får densamma sortens kärlek tillbaka, men kärlek är individuellt. Så är det bara, det finns bara en sorts kärlek för varje människa, försök hitta den för det är den bästa för dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0