Long time no see

Men hallådär kött och blåbär! yoyoyo Josephine här.
Var ett tag sen nu igen, men har varit mycket på G och hela julhelgen har varit full av things to do..
Tänkte iallafall visa vad jag fått i julklapp och sen har jag varit på Birsta två dagar i rad nu och shoppat lite så tänkte visa detta också..  :)


Julklappar :)


Shopping :)







Tänkte även ladda upp lite bilder från julfirandet men det tar sån lång tid att ladda över dom så orkar inte just nu!

linkilinki

FEEEEEEEEEETLÄNK TILL ANJA OLOFSSON!!!!

PUSS PÅRE LILLSKIT!



live the day like it would be your last

I måndags hände en tragisk olycka, men fick inte reda på det förrän idag. Jag har förlorat en vän, en glad och jordnära människa som alltid hade ett leende på läpparna.
Slutet på detta år har verkligen varit omtumlande, mormor gick bort, mina vänner har förlorat vänner och nu min vän. Man tror inte att det är på riktigt, man vågar inte inse sanningen. Denna väns partner, vilket också har varit min bästa vän i många år, (tyvärr har vi glidit isär de senaste åren), kom till mig idag och berättade vad som hade hänt. Att se sina nära så nere är verkligen inte kul. Jag såg så fram emot vårat möte men det blev inte mycket glädje utan mest sorg och kramar.
Kan fortfarande inte fatta att det har hänt.
Vila i frid <3



Ingen sten är så tung som sorgen vi känner
Ingen ros är så vacker som minnena av dig


party like it's the end of the world

Heej! Nu var det massa jävla dagar sedan jag skrev, suger verkligen på det här.

Sen sist så har jag hunnit sovit hos Stina lördag - söndag, sen i måndags åkte jag till Frida och "bodde" där från måndag - torsdag, sen åkte vi hem till mig igår och hon sov här tills idag men åkte väldigt tidigt imorse eftersom hon skulle jobba. Igårkväll bakade vi lussebullar vilket gick sådär.. haha dom smakar inte så mycket saffran liksom.

Nu ikväll kommer Linn hit och vi ska kika på Idolfinalen! Jag tror och hoppas på att Jay vinner, är nästan säker på att han gör det, men man ska aldrig ropa hurra förrän det är över!
Vem tror ni vinner Idol 2010, Jay eller Minnah?

Jag får blogga lite mer någon annan dag, ska dessutom hänga ikapp på 30dagars-listan, tror ja.

Puss


Knäckisar

Hallå bloggen, var några dagar sedan jag skrev ett vanligt inlägg. Kan väl berätta att jag har hunnit blivit småsjuk igen, men det är inte ovanligt i min värld.
Imorse klev jag upp väldigt tidigt, redan 7.15! Då la jag mig och kollade på Vakna med the voice eftersom en av mina idoler skulle vara med där, nämligen Kat von D, så jävla grym hon är, och snygg dessutom! Vill så gärna ha hennes bok, så ska kika runt på lite hemsidor vart den finns och vad den kostar så kanske man beställer hem den nån gång när jag har tillräckligt med pengar!
Efter Vakna med the voice blev det lite frukost, och mamma hade köpt riktig apelsinmarmelad på burk, vilket va sjukt längesen vi hade så det blev rostat med marmelad och ost, mums!

Nu har mamma åkt till Liden och ska sova hos min moster tills på lördag då hon äntligen kommer hem igen, så nu är det bara jag, syrran och pappa hemma fram tills dess!

Jag har iallafall nyss kokat knäck, vilket gick bra, tills att jag på något vis fick en stor droppe skållhet knäcksmet på handen, gjorde så jävla ont så det kändes som att jag skulle dö. Grinade i massor men hade tur i oturen för på något underligt sätt så stod kranen och sprutade kallvatten, varför jag hade satt igång den vet jag inte, så jag skyndade mig att kyla så det inte skulle bli värsta märket, vilket jag tror att jag klarade mig ifrån, är röd bara, och det gör lite ont när jag nuddar där, men inte så farligt, försvinner nog snart!
Knäcken blev god iallafall! använde hasselnötter istället för mandel och det blev så mycket godare! Jag som är en riktigt nötälskare tycker att det smakar mer av hasselnöten, så det blev perfa! Tyvärr fick jag dom inte sådär sega utan dom blev mer hård, men det är så jag tycker dom ska vara, bättre att suga länge på karamellen än att bita sönder tänderna :)
Funderar nu på att baka lite lussebullar också, men frågan är om jag kommer orka städa undan allt sen för jag är skapligt trött eftersom jag var vaken länge inatt och klev upp tidigt, får se hur det blir med det! Återkommer senare ikväll då jag ska skriva om nästa utmaning!


Dag 6 - "Min bästa vän"



Eftersom jag är sjuk och inte gjort något annat än att sovit och ätit idag så byter jag ut denna dag och skriver om min bästa vän istället.
Eller det kommer inte att handla om en vän det kommer bli om tre vänner, för jag har tre absolut bästa vänner.

Vi kan börja med Sandra, denna underbara Sandra, hon är min kusin och min bästa vän. Hon finns alltid där, vad den än är liksom. Hon och jag går så bra ihop för vi är så lika, men ändå rätt olika på vissa stadier, vilket bara är bra för annars kan det bli för mycket. Sandra är en person som jag trivs så jävla bra med, vi är oss själv med varandra, det är inte massa tillgjort och inga sura miner, vi har alltid roligt när vi är med varandra.
Visst har vi som alla andra haft lite småtjaffs och så, men vad är en vänskap utan lite oense? Vi är som sagt kusiner vilket märks för vi vet allt om varandra och vi kan berätta allt för varandra.
Det finns så mycket jag skulle kunna skriva om mina och Sandras äventyr och påhitt genom livet men det skulle bli så mycket och alla behöver inte veta allt heller ;) right baby? haha! Du vet att jag älskar dig enormt mycket iallafall! Synd bara att vi inte ses lika ofta nu efter att du flyttade till stan. <3



Sen har vi Stina, eller Christina som denna dam egentligen heter. Det är en kvinna som jag lärde känna på riktigt hösten 2006 som vet vad hon vill och får hon inte det så blir det liv i luckan, men det är det som gör det så roligt att vara vän med dig också. Vi har varit med om mååånga spännande äventyr, speciellt sommaren 2007, vilket jävla år alltså!
Nu på senaste tid har vi inte umgåtts så mycket men du har flyttat till andra sidan stan och det har blivit mindre och mindre, men vi håller iallafall fortfarandra kontakten och pratar varje dag på skype, så det känns bra ändå :)
Hoppas att jag snart kan flytta till stan så det blir närmare dig så att vi får tillbaka alla våra grymma stunder som vi alltid haft! :) älskar dig mucho! <3




Sen tillsist har vi Victoria, denna fina och omtänksamma tjej som har funnits för mig och släppt in mig genom sina dörrar när jag hade det som svårast i somras. Du visste exakt hur jag kände och sa exakt dom rätta orden för att göra mig glad igen. Att jag fick bo hos dig är nog det bästa jag har gjort i mitt liv. Jag fick leva i en annan värld. Och innan du flyttade hemifrån och innan allt detta så var det du och jag vettu, våra åkturer i golfen med högsta volym på stereon, våra mysiga kvällar när vi sov över hos varandra och bara kollade på film och umgicks. Saknar dom stunderna så mycket. Nu har du jobb och karl och jag förstår att mycket tid går till det, men är glad för de stunder vi ses och vi älskar ju varandra lika mycket ändå :)<3



Jag har självklart många fler bra vänner som jag också älskar och ni är också bäst i världen, linn, frida, dessi, jessica, carolin, jannina och många fler! känn er inte bortglömda för vad som än händer kommer jag alltid finnas här för er och jag hoppas att ni finns där för mig :)


RSS 2.0