Musiktips #4




Im here for your entertainment

Godmorgon! Sitter här och lyssnar på älskade Adam Lambert, han är sjuktbra! Lägger upp två låtar med han i ett inlägg efter detta :)

Igår var jag på stan hela dagen med Stina och Emil, vi käkade lunch på Coffe House, det blev en kycklingsallad som vanligt :) gjorde även lite ärenden på banken och så. Shoppade lite på rea - två nagellack (svart och knallrosa), ett par knallrosa trosor och en neccesär :) och allt det där gick inte ens på en hundring. Nagellacken kostade 29:-, trosorna 29:- och neccesären 35:- :) riktigt bra fynd!

Idag ska jag städa ur stugan och så, och förhoppningsvis flytta ut dit redan ikväll :)

Jaja, det är väl bäst att jag sätter fart då!

Peace out


Musiktips #3


Detta är en av de bästa svenska hiphoparna jag vet, och vet ni vad, han är -92a och heter Micke och bor här i Sundsvall. Lyssna på hans andra låtar också!


This is the same old dance that you already know

Tjeena!
Har haft fullt upp både igår och idag med möten och ärenden hit och dit så har inte hunnit blogga, har knappt hunnit sitta vid datorn överhuvudtaget. Men nu är det en lugn stund, än så länge, så passar på att skriva av mig lite nu :)
Sitter och väntar på att släkten ska komma för pappa fyller år idag, så jag klev upp kl 7.00 imorse och städade och gjorde två tårtor!
Är lagomt trött eftersom jag låg och pratade med "L" till ca 1.00 så jag har sovit typ 5½ timme inatt.
Ja jag vet inte ens vad jag ska skriva mer, dagen igår var väl inte så rolig, var på möte på soc och fixade lite, åkte även dit idag för att lämna lite papper, OCH måste dit imorn också för att lämna ett till papper. Var ju så smart och glömde mitt leg hemma så kunde inte gå på banken och dra ut dom papper jag skulle lämna till soc, så det får jag göra imorn!
Hämtade Sandra i sidsjön igår, sen åkte vi till mig och hon sov här inatt. Hon drog innan mig eftersom hon skulle på skolan, sen åkte jag och Stina vid 11, strosade runt lite efter att vi varit på soc och sen mötte vi upp Sandra igen, sen gick vi och mötte Emil som anlände till sundsvall idag. Mycket trevligt!
Har lekt "gul bil" hela dagen, men sen blev sandra sur för att jag ägde henne så mycket så hon ville inte vara med och leka nå mer, haha!
Nämen jag ska väl fixa lite grejjer nu på datorn, bl.a lite musik till sista april då vi ska förfesta lite hos mig och sen dra in på crusingen i stan.


Vad ska ni göra på sista april? :)

Peace out


gammal bild på mig och Sandra :)<3


You gotta move on, you better belive it

Hej bloggen! Anledningen till att jag inte har bloggat idag är för att våran stationära dator har blivit så jävla seg så man orkar inte sitta och vänta 100 år på att den ska ladda klart. Men den har gått till sig lite nu så jag passar på att blogga nu då :)

Ja igår blev det party! Firade Pontus som fyllt 18 så vi drog till timrå, och vidare nånstans ute i bushen, tog ett tag att hitta dit haha, men vi kom fram till slut! Vi kom rätt tidigt så efter oss bara ramlade det in folk hela tiden. Det var ett jävla bra drag med liveuppträdande av coverartisten Ingela, tyvärr hade hon inte sitt band med sig, men hon sjöng på och jag blev sjukt imponerad, vilken röst alltså! Efter hennes uppträdande så blev det att jag, stina och sara hamnade på scenen också, sjöng lite abba och hade askul! Det som var lite roligt också var ju att både jag och stina var i princip nykter då.. haha!
Kom hem runt 2 efter en sväng på MAX också! :)
Somnade runt 3 och vaknade först vid halv 8 av någon konstig anledning, somnade om och sen ringer Vickan den jäveln och väcker mig vid 11, jag var så jävla less för jag hade halvvaknat flera gånger och var astrött.. höll på att somna om igen sen när jag hade pratat klart med henne men jag tänkte att "vafan jag kan inte lägga mig och sova nu igen?!" så jag klev upp. Det var väl lika bra det för annars hade jag nog inte fått något gjort alls idag, men eftersom jag var duktig och klev upp då så har jag hunnit städa mitt rum, vädrat lite, rensat och organiserat om i min garderob!

Mamma och pappa kom hem med pizza till middag så nu är jag proppmätt fast jag inte åt hela!
Ikväll blir det bara massa filmmys med mig själv och min kära fruktsallad som jag snart ska tillaga :)
Får se om jag sitter nå mer vid datorn ikväll, är rätt trött så känner på mig att jag kommer somna rätt tidigt.

Men tills nästa gång vi hörs, ha det bäst!

Peace out


Superhuman

Phu, har nyss kommit innanför dörren efter ett besök hos stina.. Åkte dit vid halv åtta nu på kvällskvisten, när jag kom dit så drog vi ut på en prommis direkt. Gick ungefär en ½ mil :) på vägen hem tog vi en sväng till Dessi också! Kul att träffa den muppen också! Vickan kom hem en stund innan vi skulle gå hem så hann träffa henne också :)
Gick hem till stina igen, sen åkte jag hem och sitter nu här.. det är tyst i hela huset, man hör bara mitt knappande på tangentbordet. Ska snart ta och lägga mig jag också, men först lite slösurfande på facebook, prata lite med björnen och sen efter det ska jag sova!

Imorgon blir det ett besök på stan!

Hörs imornbitti! :)

Peace out


Musiktips #2


Ja jag är ett stort Hannah Montana-fan och det skäms jag inte för!


Amen seriöööst?!

Haha, imorse kom jag på mig själv!

Det började i helgen, då var det någon som ringde från okänt nummer till min mobil men när jag svara så fanns det ingen där. Tänkte att fan nu är det någon som håller på och busringer. Och varje gång jag har telefon i byxfickorna och gör något så ringer det, från okänt nummer, men fortfarande ingen där. Jag blev förbannad imorse när det ringde igen, fortfarande okänt nummer och fortfarande ingen där..
Därefter skulle jag kolla någon inställning på mobilen så jag höll in knappen där man sänker volymen på telefon, och då stog det "Falskt samtal aktiverat", och jag tänkte vafan är det? ca 10 sekunder senare ringer det igen från okänt nummer. Så jag kom på att AHA! Där kan man fejka ett samtal om sitter och pratar med nån annan som är helt ointressant, då kan man låtsas att det ringer! Haha! Jag har alltså gått och hållt in den där knappen som aktiverar det "falska samtalet".
Vilken stjärna jag är! NOT!


22 april

Godmorgon!
Är uppe med tuppen idag eftersom jag ska in på ett möte i stan som börjar 10.15.. Vill verkligen inte på det mötet, men måste.
Klev upp 7.30, gick ner och gjorde frukost på en gång.. Kände att jag inte skulle hinna stå och koka gröt så jag tog mjölk och flingor (special K) istället :)
Nu ska jag bara sminka mig lite snabbt och sen kila iväg!
Hörs när jag kommer hem! :)

Peace out

Ett litet middagstips!

Uncle Ben's Sweet & Sour mix måste ju vara det godaste som finns!
Idag blev det ris med denna gryta, och jag valde att tillsätta lite kyckling, och jag använder också lite vitlökspeppar och svartpeppar + soja när det ligger på tallriken, men bara ytterst lite soja! MUMS!
Det tar ca 20 minuter att göra denna maträtt, endast 10 minuter för grytan så har man ont om tid är det bara att använda Uncle Ben's!


Smaklig måltid!


Kenza Zouiten



Kenza Zouiten 19 år idag!
klicka på in på Kenzas blogg och gratta henne på födelsedagen!


Musiktips #1

De flesta av er har säkert hört denna redan, men jag älskar den och hoppas att ni också gör det!


21 april

Alltså, detta går ju inte. Jag vill blogga varje dag, men jag får aldrig till något bra, sitter i någon timme och funderar på vad jag ska skriva men det kommer inte fram något. Jag gör inte så mycket spännande på dagarna. Ibland är jag bara hemma, ibland får jag besök och ibland jobbar jag, men hur kul är det att läsa om det? Ni får hjälpa mig och komma på vad jag ska skriva om, måste ha något jag ska göra dagligen här i bloggen, så nu har ni en chans att få eran önskan uppfylld. Så kom med förslag och idéer på vad jag ska skriva om :)

Kan väl berätta lite snabbt vad som har hänt sen sist jag skrev..
I helgen var jag i Stocka med Sandra, Gustav och Mickis! Väldigt trevlig helg måste jag säga! Åker gärna dit snart igen :)
Har varit med Sandra rätt mycket nu, vilket känns väldigt bra eftersom vi inte träffas så mycket nu när hon har sin praktik.
Hmm, mer då. Jo var på arbetsförmedlingen i måndags, gick bättre än förväntat, sen igår jobbade jag och Stina på Svartviks fritids, i just love it! Vi hoppade massa hopprep, gick limbo och lekte "Land och Rike".. Fick lite nostalgikänsla och längtade tillbaka till början på 2000 -talet då vi lekte allt detta på skolan.
Det blev promenad både till och från jobbet :) Mådde bra när jag kom hem, fast ögonen hade runnit hela dagen, sen mot kvällen kände jag mig hängig och hade huvudvärk, så jag la mig och vila i ett par timmar, sen gick jag ner och tog ett bubbelbad med levande ljus på badkarskanten, efter det blev det lite bättre. Men så fort jag satte mig vid datorn sen igen så kände jag av huvudvärken igen, så jag gick upp, pratade lite i telefon sen somnade jag direkt efter att jag lagt på, så jag somnade redan runt halv tolv! Vaknade idag 7.40 av mig själv, då var jag pigg, men när jag gick in i badrummet kände jag bara att jag ville gå under jorden eller något, mina ögon är alldeles röda och uppsvällda. Så jag har tagit en allergitablett nu och får se om det lägger sig! :)

Jaja, får se om jag bloggar något mer idag!

Peace out!

8 april

Haha sällan jag lovar att blogga och sen gör jag det inte?!
Sorry, men det har varit mycket hemma och i förrgår åkte jag till Stina och sov över och just nu är jag hos Vickan! Klev upp för ca 3 timmar sedan, hade lite samtal att ringa och sen har jag suttit och sökt lite jobb.
Som några av er vet så söker jag massa aupair jobb och nu imorse hade jag fått ett positivt svar av en familj, så hoppas på det bästa nu! Återkommer senare om detta om det går bra!

Just nu så sitter jag och kollar på tv medans Vickan och Dessi springer ut och in i badrummet.
Vad som händer idag vet jag inte riktigt, ska nog umgås lite med Jessica!

Hörs senare ikväll!

Peace out

Time for comeback!

Hej alla söta!

Många har frågat om bloggen och tjatat på att jag ska öppna den igen så ja, jag gör väl det då. Varför jag stängde den är en privatsak, ingen big deal men nu är den öppen igen och jag SKA verkligen bättra mig på att blogga. Jag vet att jag har sagt det 1000 gånger förut men nu säger jag det igen, jag SKA!

Jag håller på med designen under dagen så det kan se lite mysko ut här men ikväll kommer nog det "första, riktiga" inlägget, för som ni kanske ser så finns inga inlägg kvar sen tidigare!

Hörs senare!

Peace out!


RSS 2.0