Dag 1 - "Presentera mig själv"



Det här kommer ta grymt lång tid för jag måste verkligen tänka efter hur jag ska skriva så det inte blir massa ordbajseri men nu kör vi!
Josephine Rytkönen heter jag iallafall och som ni hör på efternamnet så är jag finsk i blodet, är 20 år, föddes den 30 Maj 1990 på Sundsvalls BB och bor nu i en liten håla som heter Vapelnäs som ligger ca 1 mil söder som Sundsvall. Jag bor med min mamma, pappa (finnen i familjen) och lillasyster i en gul villa på en stor gård med lite äppelträd, massa blommor och havet ca 50 meter från huset.
Dock är det inte så härligt att bo här som man kan tro eftersom det känns som att man bor i värsta slummen.
Om dagarna så gör jag inte så mycket, jag har inget fast jobb utan brukar bara vikariera ibland på fritids eller dagis, men det är inte ofta. Utan jag sitter mest hemma vid min dator, är en facebook och bloggnörd. Går inte en dag utan att jag måste vara på facebook eller att jag kan låta bli att läsa skvallerbloggarna!

Min naturliga hårfärg är blond, och då menar jag verkligen ASblond.. men när jag var 14 bestämde jag mig för att ändra lite så jag färgade till ljusbrunt, eller det skulle bli ljusbrunt men det blev typ grönt.
Därefter har jag haft både mörkbrunt, svart med lila ton, svart med röd ton, blont igen, svart, orange, och nu har jag en blandning mellan typ ljusbrun och röd.. fast ska färga om det mer mot ljusbrunt..

Om vi ska kika lite på tonåren då, ja jag började på en helt ny skola i och med att jag började i högstadiet och jag hade mest kompisar som var ett år yngre än mig så jag gick ett helt år utan dom. Fast en vän hade jag som jag jämt var med, Emma. Jag var väldigt ofta hos henne och hennes familj, dom kändes som min bonus familj för Emma kändes verkligen som min syster. Vi visste allt om varandra och vi litande på varandra och hade alltid roligt. Tills den dagen då vi slutade 9an. Då skiljdes vi åt och sedan dess har vi aldrig umgåtts. Vi har träffats någon gång på någon crusing med mer är det inte. Idag är vi vänner fast att vi inte umgås.

På gymnasiet läste jag Barn och Fritid vilket jag ångrar idag, känner att jobba med barn blir för mycket. Jag älskar barn men det är sån skillnad att jobba med dom och att bara vara och gosa med dom.
Jag har många funderingar på vad jag vill bli, men det kommer senare i denna utmaning! Så ni får vänta :)

I övrigt är jag en väldigt känslosam person, gråter för allt och ingenting, skrattar åt allt och ingenting, blir arg för allt och ingenting. Ja ni förstår, här kommer alla känslorna på en och samma gång typ.
Jag anser mig själv som rolig också, även om inte alla andra tycker det så tycker jag att jag kan komma med ett jävligt bra skämt eller bara kläcka ur mig en kung kommentar när folk minst anar det. Fast oftast är det bara jag som skrattar, men huvudsaken är det för ett skratt förlänger livet, men jag tror att rökningen jämnar ut det och minskar lite, så jag måste skratta mycket för att överleva.
Jag har många bra vänner som jag älskar att umgås med men jag älskar också att träffa nya vänner.
Än så länge lever jag som singel trots att jag har letat i flera år efter "the one" men har nu kommit till insikt att jag aldrig kommer hitta någon om jag ska ställa så mycket krav, så nu har jag lagt detektivandet på hyllan och väntar med öppna armar på någon som vill ha mig för den jag är.

Jag skulle lätt kunna skriva minst lika mycket till men skriver jag mer nu så kommer nog ingen orka läsa, om nu någon ens orkar läsa det jag har skrivit hittills och sen så kommer det ju faktiskt fler dagar, är ju 29 dagar kvar med nya utmaningar. Men är det något ni funderar över så får ni fråga bland kommentarerna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0